Images

Aku Putus Cinta Lagi.

entah berapa lama aku tidak merasa penat sebegini. keluar rumah dari pagi, konon konon gigih mahu menuntut ilmu. terkadang tewas dan tersengguk sengguk sewaktu pensyarah di depan menerangkan sesuatu. pulang di lewat petang sambung pula dengan kelas tambahan dan terus ke hospital di sebelah malam untuk menyelami sendiri hidup hidup realiti sebagai seorang doktor di masa akan datang. 

entah berapa lama aku tidak merasa penat sebegini?

lama. sangat lama seingat aku. selama ini hidup hanya tertumpu kepada kemahuan diri sendiri tanpa aku sedar yang aku hanya tinggal beberapa bulan sahaja untuk memberi bakti kepada masyarakat. kena mula bersusah susah separuh mati dari saat ini supaya nanti dapat membiasakan diri dengan kehidupan yang dua atau tiga kali lebih penat dari ini.

moga Tuhan beri aku kekuatan. mohon juga doa dari kalian.


p/s: bikin gempak bukan tajuk kali ini? har har har!



Hafeez Darraji

0 comments: